نخستین پارک بانوان در سرایان به بهره برداری رسید


مجموعه ورزشی و تفریحی پارک اختصاصی بانوان سرایان با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با مساحت ۳۵۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سرایان، همزمان با ماه مبارک رمضان و شرایط کرونایی تنها پارک اختصاصی بانوان شهرستان سرایان تحت عنوان مجموعه ورزشی و تفریحی مادروکودک با امکانات منحصر به فرد در سطح این شهرستان با مساحت ۳۵۰۰ متر مربع به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سرایان با حضور فرماندار و مسئولان وتعدادی ازبانوان شهرستان افتتاح شد.

شهردار سرایان در مراسم افتتاحیه این پارک گفت: این مجموعه تفریحی ورزشی مجهز به امکانات و ست بازی کودکان، مجموعه بازی و دو میدان ورزشی والیبال و بدمینتون و لوازم تفریحی و جایگاه پیاده روی است.

«رضا مطلبی پور» افزود: برای راه اندازی این پارک چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که از این مبلغ، ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی ها و مابقی از محل درآمد داخلی و عوارض پرداختی شهروندان و در بازه زمانی ۶ ماهه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای حضور هشت ماهه فعالیتش در شهرداری سرایان این پارک به عنوان سومین پارک در سرایان به بهره برداری رسیده است، افزود: سه پارک دیگر در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی به جمعیت ۵۰ درصدی بانوان سرایانی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری با تصویب و حمایت شورای شهر، احداث دومین پارک بانوان را در اراضی توتستان واقع دربالادست پارک پامچال با برنامه زمانی دوساله و در مساحت یک هکتار در دستور کار قرار داده است .

شهردار سرایان در مراسم افتتاحیه این پارک توجه مدیران به ورزش، سلامت و تفریح سالم زنان و دختران جامعه، را نشان توسعه یافتگی و بالندگی اندیشه مسئولان حوزه شهری دانست وگفت: با استفاده از ظرفیت های کوچک و بزرگ و متوسط که دولت و مسئولان در اختیار بانوان می گذارند و هرکدام در جای خودش به توانمندسازی زنان کمک می کند می توان در مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان با همت این فشر قدم های خوب و موثری برداشت.

«ابراهیم رسولی مقدم» فرماندار سرایان هم در این مراسم با تقدیر از تلاش شهرداری با توجه به منابع محدود؛ اهتمام به بحث سلامت بانوان و غفلت نکردن از مقوله سلامت بانوان را نویدبخش و مقدمه ای برای برداشتن قدم های بزرگتر در آینده نزدیک در حوزه بانوان ذکر کرد.