یک میلیارد تومان هزینه مخزن ذخیره آب فضای سبز تاکنون

به گزارش روابط عمومی شهرداری سرایان : مدیریت شهرداری از آغاز ساخت مخزن بتنی با ظرفیت بیش از هزار متر مكعبی در شهر سرایان خبر داد و افزود : این مخزن توسط پیمانکاران تحت نظارت مستقیم واحد عمران شهرداری در مسیرکاه کوه در دست اجراست .

مهندس مطلبی پورشهردارسرایان هدف از ساخت این مخزن را تامین آب مورد نیازبرای آبیاری فضای سبز شهر وجلوگیری ازهدررفت منابع آبی به هنگام آبیاری ومتعادل سازی فشار شبكه و افزایش سرانه‌های فضای سبز عنوان كرد.

 وی افزود: بی تردید فضای سبز به عنوان یکی از مؤثرترین پدیده های محیط زیست، پیوسته و در همه ادوار مورد تأکید بوده که برای حفاظت و گسترش آن داشتن مدیریت صحیح و استفاده درست از عوامل گسترش دهنده این پدیده ارزشمند هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی از اساسی ترین نیازها است .

مهندس اتفاقی مسئول فضای سبزشهرداری بیان داشت: آبیاری با تانکرآب برای فضای سبز شهری به خاطر داشتن هزینه بسیاربالا،هدررفتن آب فراوان وباتوجه به بحران کمبود منابع آب ،تخریب فضای سبزوشستشوی خاک اطراف ریشه گل وگیاهان،روش مناسبی نمی باشد که ساخت مخزن بتنی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند مشکل تأمین آب برای آبیاری فضای سبزسطح شهر را رفع کند.

درادامه مهندس ذوالفقاری اظهارکرد : با راه اندازی این مخزن بتنی 1000 مترمکعبی امکان ایجاد آبیاری تحت فشار فراهم و با بهره برداری از این مخزن ذخیره، علاوه بر تأمین منابع آبی پایدار،تا حدودی مشکل آبیاری فضای سبزبرطرف خواهد شد که تاکنون عملیات حفاری،آرماتربندی این مخزن اجرا یی شده است كه انشالله تا سال 1400 با هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در حال حاضر حجم مخزن ذخیره آب فضای سبز شهرداری  400 متر مكعب است كه با بهره برداری از مخزن در دست ساخت این عدد به 1400 متر مكعب افزایش خواهد یافت .